
Günümüz dizel yakıt araçlarında, yeni nesil motor sistemleri
kullanılmaktadır. Yeni nesil motor sistemlerini oluşturan, iyileştiren
ekipmanlar ve donanımlar, daha yüksek kaliteli yakıt ihtiyacını beraberinde
getirmektedir.
Yüksek kaliteli yakıtların kullanılamaması durumu, sözü edilen donanımların
çalışmasını aksatmakta, hatta zararlar vermektedir. Motoru oluşturan bir çok
ekipman, çalışma esnasında ya, hasara uğramakta ya da, en iyi ihtimalle, düşük
verimde çalışmaktadır.
Yeni nesil motorlardaki bu gelişim ile yakıt kalitesi, aynı paralelde
gitmemektedir. Coğrafi ya da başka nedenlerle yakıt kalitesi düşük olmakta,
özellikle yakıt kirliliği, ağır bir tablo olarak öne çıkmaktadır.
Yeni nesil motorlar, filtre vb. gibi birtakım yan ekipmanlar ile
desteklenmedikleri durumlarda, yakıt teknolojilerinin ve yakıt vasfının
getirdiği olumsuzluklar, yüklenici firmaları zora sokmaktadır.
Common rail enjeksiyon sistemi gibi yapılar, yüksek debide ve basınçta yakıt
karışımı sağlayan ekipmanlardır.
Bu motor sistemleri, enjeksiyon sistemlerinde temiz yakıta ihtiyaç duymaktadır.
Sistemi korumak ve verimli çalıştırmak, yakıt kalitesinin sağlanabilmesi ile
doğru orantılıdır. özellikle partiküller ile oluşan kirlilik ve yakıtın
içeriğinde yeralan su, sistemin en büyük düşmanı olmaktadır.
Common rail enjeksiyon sistemindeki yüksek basınç, yakıtın içindeki suyun
oluşan ısı etkisi ile buharlaşmasına neden olmakta; buharlaşan su, sistemin
belli bölgelerinde yoğuşmakta; enjektör, pleyt ve manyetik valflerde hasara
neden olmaktadır. Yoğuşan su, yüzeylerde yanma, sertleşme etkisini beraberinde
getirmektedir.
Oluşan bu olumsuzluklarla, yüksek basınç altında çalışan enjektör elemanlarında
sızıntı ve damla oluşumu gözlenmektedir. Oluşan damla ve terleme etkisi
pistonlarda çeşitli negatif etkiler yaratmaktadır.
Motorda sesli çalışma, egsozda duman oluşumu gerçekleşmektedir.
Oluşan yanmamış yakıt ve yan kirleticiler, piston ile piston gömleği arasından
motor yağına karışmakta, güç iletim organlarının tümünde çeşitli
deformasyonlara sebep olmaktadır. Kullanılan yağ kalitesi ne kadar yüksek
olursa olsun, yağ kısa sürede vasfını kaybetmektedir.
Yüksek basınç ve bağlı olarak debi oranı sağlanamamakta, güç kaybı
oluşmaktadır.
Turbo sistem arızaları, yatak elemanlarında erken deformasyon, sübaplarda
sızıntı ve zorlanma; süreçte, krank aktarıcı sisteminde erken korozyon vb. gibi
komplikasyonlar oluşmaktadır.
Çözüm;
Sisteme yakıt ile sızan suyun enterne edilmesi,
Yakıt içeriğinde bulunan toz, kaynağı belli olmayan partiküller, tortu pas ve
balçık gibi kirleticilerin yakıtın sisteme girişinden önce tutulmasıdır.Sonuçta;
Yakıtın motor sistemine girmeden, bir ön filtrasyon ile kirletici tüm etmenler,
yakıttan arındırılmalıdır. Filtrasyon üç aşamalı olarak gerçekleşir.
Odacık yapılarından oluşan bir labirentte yakıtı dolaştırarak, yakıtın hızını
düşürüp, taneciklerin çökelmesini sağlayarak, içeriğindeki suyu ve özgül
ağırlığı yüksek tanecikleri tutar.
Odacıklardan çıkan yakıtta pülverize halde yakıta karışmış daha düşük
yoğunluktaki partikülleri keçe-bez filtrede tutar.
Son aşamada küçük yapıdaki su damlacıklarını da sadece yakıtı geçiren özel
ipek ayırıcı ile ayırmaktadır. Yakıttaki tüm olumsuzluklar filtre edildikten
sonra yakıtın sisteme girişi gerçekleştirilmektedir.
Saatte 300 litre yakıtı filtre ederek sisteme katar.
Sisteme zarar verebilecek su partikül vb. gibi hiç bir kirliliğe izin vermez.
Dumansız ve sessiz bir motor çalışması sağlar.
Kirlilik kaynaklı yakıt sarfiyatını ortadan kaldırır.
İyi yanma sonucu, daha az karbon salınımı oluşturur. çevre dostudur.
Enjektör, yakıt pompası ömrünü artırır. Olası arızalları önler.
Proseslerde yeralması zorunlu diğer filtrelerin, daha uzun ömürlü
çalışmasına neden olur.
Motor aktarma organları ve mekanik sürtünmenin esas olduğu bölgelerde,
yüksek koruyuculuk sağlar.
Amortisman giderlerinin aşağı .ekilmesine neden olur.
Beklenmeyen arızaları önleyerek; İş-termin sürelerinin planlanan aralıklarda
yapılabilmesine olanak sağlar.
10 bara kadar basınca dayanıklıdır.
0,5 ile 50mBar .alışma prensibine göre dizayn edilmiştir.
Her türlü dizel yakıtla çalışan sistemlerde kullanılabilir.
İlk kurulumu kolayca yapılır.
Boyutuna oranla yüksek debide bir akış sağlayak yakıt beslemesine destek olur.
Montaj aparatı dahil 2,65 kg ağırlıktadır.
Yükseklik H=280mm boy L=205mm derinlik değeri W=132mm değerindedir.
Üzerindeki özel tasarım kilit mekanizması sayesinde, zor şartlarda ve titreşimde çalışabilir dizayna sahiptir.
Filtre sistemi kolayca sökülüp temizlenebilir bir yapıdadır.
Vakum esasına göre çalışır.
Sessiz ve kullanışlı bir yapı sunar.
10mm giriş ve çıkış bağlantılarına sahiptir.
Proses üzerinde yeralan diğer filtrelerin değişim zorunluluklarını ortadan kaldırarak ekipman tasarrufu sağlar.
1/2” küresel vanalar ile kolayca birikmiş partiküller ve su tahliyesi gerçekleştirilebilir.
Peryodik olarak kirlilik kontrolü yapabilmek için bir vakum manometresi içerir.
Korozyona ve darbelere karşı dayanıklı bir yapıdadır.
Daha fazla
bilgi için
iletişim formunu
doldurunuz