Günümüz dizel yakıt araçlarında, yeni nesil motor sistemleri kullanılmaktadır. Yeni nesil motor sistemlerini oluşturan, iyileştiren ekipmanlar ve donanımlar, daha yüksek kaliteli yakıt ihtiyacını beraberinde getirmektedir. Yüksek kaliteli yakıtların kullanılamaması durumu, sözü edilen donanımların çalışmasını aksatmakta, hatta zararlar vermektedir. Motoru oluşturan bir çok ekipman, çalışma esnasında ya, hasara uğramakta ya da, en iyi ihtimalle, düşük verimde çalışmaktadır. Yeni nesil motorlardaki bu gelişim ile yakıt kalitesi, aynı paralelde gitmemektedir. Coğrafi ya da başka nedenlerle yakıt kalitesi düşük olmakta, özellikle yakıt kirliliği, ağır bir tablo olarak öne çıkmaktadır. Yeni nesil motorlar, filtre vb. gibi birtakım yan ekipmanlar ile desteklenmedikleri durumlarda, yakıt teknolojilerinin ve yakıt vasfının getirdiği olumsuzluklar, yüklenici firmaları zora sokmaktadır. Common rail enjeksiyon sistemi gibi yapılar, yüksek debide ve basınçta yakıt karışımı sağlayan ekipmanlardır. Bu motor sistemleri, enjeksiyon sistemlerinde temiz yakıta ihtiyaç duymaktadır. Sistemi korumak ve verimli çalıştırmak, yakıt kalitesinin sağlanabilmesi ile doğru orantılıdır. özellikle partiküller ile oluşan kirlilik ve yakıtın içeriğinde yeralan su, sistemin en büyük düşmanı olmaktadır. Common rail enjeksiyon sistemindeki yüksek basınç, yakıtın içindeki suyun oluşan ısı etkisi ile buharlaşmasına neden olmakta; buharlaşan su, sistemin belli bölgelerinde yoğuşmakta; enjektör, pleyt ve manyetik valflerde hasara neden olmaktadır. Yoğuşan su, yüzeylerde yanma, sertleşme etkisini beraberinde getirmektedir. Oluşan bu olumsuzluklarla, yüksek basınç altında çalışan enjektör elemanlarında sızıntı ve damla oluşumu gözlenmektedir. Oluşan damla ve terleme etkisi pistonlarda çeşitli negatif etkiler yaratmaktadır.